Worki treningowe

Marka

Marka

Cena

Cena

  • 29,00 zł - 1 050,00 zł

Worki treningowe. Do czego służą ?

Trening na worku jest jedną z najpopularniejszym metod treningowym w uderzanych sportach walki. Z pewnością nie raz widziałeś jak najlepsi fighterzy świata wykonują treningi na wszelkiego rodzaju workach bokserskich. Ty też możesz czerpać korzyści z tej niezwykle efektywnej metody treningowej. Praktycznie każdy z nas ma warunki aby w swoim pobliżu zamontować mniejszy lub większy worek bokserski. Dobierz odpowiedni dla siebie worek i zamień swój dom w salę treningową. 

Jak wybrać worek treningowy?

Worki mogą mieć przeróżne kształty, wagi oraz materiały z których są wykonane i wypełnione. Przed dokonaniem wyboru co do swojego worka treningowego, na pewno zastanawiasz się który byłby dla Ciebie najbardziej odpowiedni. Jak w przypadku wyboru każdego sprzętu treningowego, kluczowym jest by określić jakie są Twoje cele treningowe oraz aktualny poziom zaawansowania. Jeśli jesteś początkujący, zdecydowanie mocniej powinieneś skupić się na sprzęcie, który pozwoli Ci na trening w możliwie jak najbardziej wszechstronny sposób. Specjalistyczne przyrządy do treningu bokserskiego powinny zacząć interesować Cię dopiero kiedy będziesz miał opanowane podstawy techniki i będziesz przechodził do pracy nad konkretnymi elementami walki, jak np. trening ciosów podbródkowych (worki hakowe) czy szybkość i precyzja (gruszka bokserska).

Rodzaje worków:

Worek bokserski ciężki (heavy bag): Najstarsza, klasyczna wersja worków treningowych - bardzo popularna w niemal wszystkich klubach sportów walki. Jest to wszechstronny przyrząd treningowy służący do rozwijania sprawności bokserskiej w sposób ogólny. Ciężkie worki bokserskie umożliwiają ćwiczenie uderzeń i kopnięć do celu z możliwie maksymalną siłą. W zależności od Twoich preferencji oraz celów treningowych możesz dobrać sobie worek o odpowiednim dla Ciebie kształcie oraz wypełnieniu.

Worek refleksowy (refleksówka/double end bag): Refleksówka to przyrząd, który powinien być Twoim pomostem pomiędzy workiem ciężkim a gruszką bokserską. Po opanowaniu podstaw zadawania ciosów, gdy dysponujesz już podstawową koordynacją ruchową, która pozwala Ci swobodnie wyprowadzać ciosy do celu, powinieneś urozmaicić swój trening o ćwiczenia na piłce refleksowej. Pozwoli Ci to wejść na kolejny poziom wyczucia dystansu oraz timingu, który bywa kluczowy podczas sparingów jak i walk. Powszechnie zalecanym jest aby z czasem zwiększać naciągnięcie gum, na których zamocowany jest worek, tak aby poruszał się on coraz szybciej i wymuszał od Ciebie coraz szybsze reakcje, nie tracąc przy tym na celności. Worek refleksowy to zdecydowanie gamechanger w Twoim treningu bokserskim a jego efekty zobaczysz już po pierwszych kilku treningach.

Worek wodny (Aqua Bag): Ciężkie worki (heavy bags) pomimo że są obecne na salach treningowych od wielu lat, mają jedną zasadniczą wadę - bywają bardzo twarde. Dla wielu osób może stanowić to problem związany ze zdrowiem stawów w łokciach i nadgarstkach. Z pomocą przychodzą nam Aqua Bags czyli worki wodne, wykonane z miękkiego winylu. Umożliwiają one trenowanie mocnych uderzeń bez większych obaw o kontuzje a ich różne kształty sprawiają że są całkowicie uniwersalne.

Gruszka bokserska (speed bag): Przyrząd dla osób z nieco większym stażem ze względu na trudność trenowania na nim. Gruszka bokserska rozwija szybkość i wytrzymałość barków i rąk. Jest to przyrząd stosunkowo trudny do opanowania. Dla osoby początkującej stanie naprzeciwko i uderzanie z ogromną prędkością dłońmi w jeden punkt może wydawać się niemal abstrakcyjne. Jednak jest to element możliwy do opanowania dla każdego. Oprócz aspektów pracy nad techniką, praca na gruszce bokserskiej bardzo mocno angażuje mięśnie Twoich barków, przez co trening na niej staje się również doskonałym ćwiczeniem siłowo-kondycyjnym.

Cobra Bag: Powoli lecz nieustępliwie na rynek wkraczają worki, chyba najbardziej dopasowane do domowej sali treningowej. Pozwalają one na stworzenie doskonałych warunków do treningu na niewielkiej przestrzeni, bez konieczności szukania miejsca na hak w suficie. Właśnie to, że są to worki stacjonarne i nie wymagają miejsca do zawieszenia na suficie, sprawiło że robią dziś furorę na rynkach zachodnich. Ich nazwa wzięła się od charakteru treningu jaki można na nich przeprowadzić - rozhuśtany worek może ‘ukąsić’ trenującego niczym wąż. To właśnie sprawia że trening na tych workach jest tak efektywny: możesz trenować szybkość i precyzję, podczas gdy musisz być czujny w defensywie. Worki te są coraz częściej widywane na zawodowych salach treningowych i używane w treningu profesjonalnych bokserów.

Jak i gdzie zawiesić worek bokserski ?

Gdy wiesz już na jakim etapie jesteś i jaki worek będzie dla Ciebie najlepszy, ostatnim i równie ważnym aspektem jest zaplanowanie miejsca, w którym Twój worek będzie zawieszony. Tutaj skupiamy się na 2 aspektach: wysokość zawieszenia worka bokserskiego oraz miejsce wokół worka bokserskiego.

  • Wysokość:

Wysokość zawieszenia worka bokserskiego jest ważna ze względu na to pod jakim kątem będziesz wyprowadzał swoje uderzenia. Staraj się aby Twój worek był zawieszony tak abyś mógł wyprowadzać ciosy proste na wysokość swojego wzroku. Worek zawieszony wyżej lub niżej, może źle wpływać na Twoją technikę ciosu, co niewątpliwie odczujesz na sparingach zadaniowych.

  • Miejsce:

Co do miejsca wokół worka sprawa ma się podobnie. Ponownie należy jak najmocniej zbliżyć warunki treningu do warunków panujących w walce/sparingu. Zawieszenie Twojego worka w miejscu, które umożliwi Ci swobodne poruszanie się wokół niego, nawet gdy zacznie się on bujać na skutek Twoich uderzeń, znacząco polepszy Twoją pracę na nogach. Twoja koordynacja ulegnie znacznej poprawie, co pozwoli Ci poruszać się dużo płynniej i swobodniej oraz lokować mocne i celne uderzenia pod różnymi kątami i z różnych płaszczyzn. Dlatego poszukaj możliwie jak najbardziej przestronnego miejsca na zawieszenie Twojego worka treningowego.