Dzisiejszym wpisem domykamy serię artykułów dotyczących urozmaicenia treningu i przełamania rutyny treningowej. W poprzednich tekstach pisaliśmy między innymi o korzystaniu z kamizelki treningowej, korzystaniu z gum oporowych czy istocie treningu karku. Dziś przedstawimy Wam dodatkowe metody na przełamanie codziennej rutyny i tchnięcie świeżości w trening przy wykorzystaniu innych akcesoriów.

Popraw pracę nóg – skakanka oraz drabinka sprawnościowa

Często bywa tak, że najprostsze rozwiązania okazują się najlepsze. Równie często jednak są to rozwiązania zapomniane lub rzadko stosowane, a mogą to być tak banalne narzędzia do treningu jak właśnie skakanka czy drabinka sprawnościowa. Wplecenie tychże elementów do treningu znacznie poprawi pracę nóg, koordynację ruchową oraz szybkość. Odpowiednia modyfikacja treningu z użyciem skakanki może także wpłynąć pozytywnie na kondycję, czyli szeroko pojęte cardio. Skakanka jest powszechnie wykorzystywana przez profesjonalnych bokserów oraz zapaśników, gdzie odpowiednia praca nóg jest szalenie istotna. Drabinki sprawnościowe wykorzystywane są w crossficie, piłce nożnej czy taekwondo oraz pozwalają na wykonywanie wielu różnych ćwiczeń, niemal w każdym środowisku i na niewielkiej przestrzeni.

Motoryka – piłeczka sprawnościowa, manekin treningowy

Piłeczka treningowa to również prosty i mało skomplikowany przyrząd, który pozwala na wykonywanie wielu różnorodnych ćwiczeń. Główną zaletą jest poprawa refleksu, przyspieszenie czasu reakcji i ogólny rozwój szeroko pojętej motoryki. Często wykonywane ćwiczenia z piłeczką jakie w treningu umieszczają chociażby zawodnicy MMA to: odbijanie rzuconej piłki ciosami, łapanie piłeczki odbitej od ściany, unik piłki rzuconej przez trenera stojąc plecami przy siatce. Wariantem wykorzystania piłeczki jest jej przypięcie do elastycznej linki i opaski na czole. Pozwala to na urozmaicenie klasycznego ćwiczenia jakim jest walka z cieniem. Manekin treningowy to już sprzęt, który bywa wysoce zaawansowany, przez co nie jest przyrządem widywanym w klubach sportowych zbyt często. Stosowane są manekiny bokserskie, zapaśnicze oraz grapplingowe. Wykorzystanie manekina pozwoli na drillowanie wszelkiego rodzaju umiejętności nabytych na treningu.

Wydolność – maska tlenowa, sandbag

Maska tlenowa pozwoli na imitację treningu wysokogórskiego, co zdecydowanie wpłynie na wydolność sportowca. Dodatkowo można ją stosować przy wielu aktywnościach fizycznych. Od biegania, po rower czy nawet wyżej wspomniane ćwiczenia z drabinką czy skakanką. Korzystanie z maski wzmocni także mięśnie przepony.  Sandbag to wielofunkcyjny przyrząd, który pozwala na wykonanie szerokiej gamy różnorodnych ćwiczeń. Sprawdza się także podczas treningu na świeżym powietrzu przy wykorzystaniu niewielkiej przestrzeni. W zależności od doboru ćwiczeń zwiększymy wydolność oraz siłę wybranych partii mięśni.

Metod na przełamanie treningowej rutyny i dostarczenie nowych bodźców jest wiele. Te wymienione powyżej, to zaledwie kilka najpopularniejszych. Wszystkie niezbędne akcesoria znajdziecie na stronach naszego sklepu, natomiast chętnie poznamy Wasze sposoby na odmienny, ciekawy trening. Swoimi metodami i pomysłami podzielcie się z nami w komentarzach.